תמונת HEADER לאתר

בניית אתרים

פעילות עיסקית באינטרנט

כמעט כל צעד שאנחנו עושים בחיי היומיום שלנו מלווה בביקור באתר אינטרנט הרישמי או ברשת החברתית(פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין ועוד) של החברה/המוצר/ השירות אשר אנחנו מתעניינים בהם.

האתר הרישמי מתוקף תפקידו, בשאיפה כמובן, מלא בתוכן טקסטואלי(מאמרים, מידע), סרטונים ותמונות אשר יספקו מידע בעל ערך שיעזור לנו להגיע להחלטה ויתן מענה לרוב שאלותינו. בנוסף לכל המידע שנקבל באתר נוכל במידת הצורך לקבל עדכונים ותכנים נוספים דרך הרשתות החברתיות.

ללא אתר אינטרנט יש תחושה של ״לא קיים״ עם זאת יש תחומים שנהנים יותר מפעילות ברשתות החברתיות אבל עדיין יש להם צורך גם באתר שישמש כמקור פרונטלי רישמי לפעילות שלהם. 

לאחר שהבנו כמה אתר חשוב, נתמקד בבידול האתר שלכם מיתר המתחרים. תשומת לב הגולש קצרה ועלינו מוטלת האחריות לעזור לגולש בזמן קצר לקבל תחושה של בטחון, שקט ורצון להתקדם אתכם(מכירה, הרשמה, הצטרפות כעוקב ועוד).

עזרה בבחי

מה עדיף יותר? אתר אינטרנט או פעילות ברשת החברתית?

כדי לענות על השאלה הזו, נעשה הבחנה קצרה בין השניים:

אתר אינטרנט

אתר הבית יציג בפני הגולשים שלנו את מהות החברה/המוצר/ השירות ובשאיפה יוביל לביצוע פעולה שהגדרנו מראש(רכישה, הצטרפות, קביעת תור או כל פעולה אחרת). בנוסף האתר יהווה ״כרטיס ביקור״ דיגיטלי ומקור סמכותי רישמי לפעילות החברה. בעבר היה מקובל שהאתר יכלול בלוג מסורתי שיעודד את הגולשים להגיב ולשאול שאלות(אנגייג׳דמנט). היום מכורח המציאות פעילות זו עברה לרשתות החברתיות(פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין וכו׳). הבלוג כיום לרוב ישמש את האתר להצגת תכנים(מאמרים) נוספים להעשרת התוכן המונגש לגולש. בנוסף יש חשיבות אדירה למאמרים אלה לקידום מול מנועי החיפוש – קידום אורגני- SEO(מוזמנים לבקר בעמוד המפרט יותר על הקידום האורגני וחשיבותו).

רשתות החברתיות

רשתות חברתיות מוכוונות יותר לפעילות שוטפת ושמירה על קשר רציף עם העוקבים שלכם: עדכוני העסק, יצירת קשר,  הזמנת העוקבים להשתתף בפעילויות, עדכונים מהשטח, מבצעים, פתח להצעות ייעול, ועוד… הרשתות מעולות ליצירת אנגייג׳דמנט ולתחזק את המותג ואת החשיפה אליו. כל זאת מבלי שהעוקב שלנו צריך להיות אקטיבי(ביקור חוזר באתר).

חסרון משמעותי של הרשת החברתית הוא המבנה שבו מוצג המידע לגולש(סדר כרונולוגי ולא לפי חשיבות ומבנה מסודר). הרשתות החברתיות מכוונות לשיטת ה״וול״ שממשיך לדחוף תכנים למטה. לצורך עדכון הגולש במידה חדש זה מעולה, אבל תכנים חשובים שאנחנו רוצים שימשיכו להיות נגישים נדחפים למטה, יש דרכים לשמור אותם קרוב אבל עדיין זה יוצא מאוד מסורבל(שמירת highlight לדוגמה).ֳ

בשורה התחתונה

מאוד תלוי באופי העסק, רצוי תמיד להתקדם בכל הערוצים במקביל (אתר בית, רשתות חברתיות, יוטיוב ועוד) אך אם יש צורך לתעדף ולתקצב את פעילות השיווק האינטרנטי שלכם, לפני תחילת העבודה בחנו לעומק את אופי העסק שלכם ומה יהיה יותר פרודוקטיבי לכל אחד משלבי השיווק כאשר השאיפה היא להופיע בכל הפלטפורמות.

אחרי שהחלטתם עם מה אתם מתחילים הכינו תוכנית שיווקית עם יעדים וזמנים. שימו לכם ביומן תזכורות ואל תתנו למציאות היומיומית שלכם לדחוק הצידה תוצרים חשובים אלה.  

מניסיון העבר, היו לנו לקוחות שהתחילו בפייסבוק בלבד בשלב הראשון, ולאחר שהרגישו שגדלו מספיק החליטו להתקדם לאתר בית רישמי – איכותי עם חיזוק משמעותי של קידום אורגני וקידום ממומן.

מצד שני, היו לקוחות שהיה להם מאוד חשוב אתר תדמיתי עוד בשלב הראשון ומשם התפתחו בהמשך לרשתות החברתיות. כאמור, השאיפה היא לרוץ במקביל. ערוץ אחד מחזק את הערוץ השני ואת תדמית המותג.ֳ

 

הסוגים השונים של אתרי אינטרנט

  • אתרים עיסקיים
  • אתרים תדמיתיים
  • אתרי קטלוג
  • אתרי מכירות
  • אתרי שיווק
  • אתרי פורטל
  • אתרי חיפוש
  • אתרים ללא מטרות רווח
  • אתרי חדשות
  • אתרי מגזינים
  • אתרים חינוכיים
  • אתרי בלוג
תמונה המייצגת את פעילות השיווק

החלטתי שאני רוצה ללכת על אתר, כיצד ניגשים להקים אתר חדש?

תחילה יש צורך להגדיר מספר דברים קריטים לביצוע נכון ולייעילות מקסימלית:

מהי המטרה המרכזית?

מהי המטרה המרכזית של האתר? לשם מה אתם מרימים אותו ומהם התוצאות אליהם אתם מכוונים להגיע(קנייה, ללא מטרות רווח, הפצת מסר חברתית תרבותי, הרשמה וכו׳)

מיהם קהלי היעד?

מיהו קהל היעד- חשוב להבין מי הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, כיצד אתם יכולים להביא ערך אמיתי עבורם, מהו טווח הגילאים שלהם, מינם, מיקומם ועוד.

מהם ערוצי השיווק?

מהי דרך הפצת האתר ושיווקו. יש צורך להכין תוכנית שיווקית ולהחליט על מה משקיעים את תקציבי הפרסום שלכם. רצוי להתחיל בקידום ממומן ובמקביל לעבוד על הקידום האורגני של האתר.

לאחר שנגדיר זאת ניגש להפיק את התכנים השונים(איפיון מעמיק, תכנים טקסטים, תמונות, סרטונים ועוד) כאשר לאורך כל הדרך חשוב לשמור על איכות התוצרים והתכנים.

אגב, השאלות האלה(מטרה-קהל יעד- דרך הפצה) קריטיות לכל מוצר או שירות אצלכם באתר. גם אחרי שהרמתם אתר ואתם רוצים להמשיך לשלב הבא(לדוגמה לסרט התדמית שלכם) אותם שאלות רלוונטיות ונוגעות בסרט התדמית שלכם. עצרו לחשוב עוד בשלב הראשון לפני שממהרים לדבר על תקציב או קרייאייטיב ותמקדו את המסרים והיעדים שלכם. 

מה חשוב שהאתר יכלול, מהם חשוב לוודא בעבודה מול בונה האתרים?

  • בראש ובראשונה חשוב שהאתר יענה לצורך שהגדרתם בתחילת הדרך, אל תפספסו את המטרה ותשארו ממוקדים אל מול מה שהגדרתם. מאוד קל להתפזר.
  • תוכן, תוכן, תוכן! תוכן איכותי, מעניין ומעשיר את הגולש ובעל ערך אמיתי.
  • עיצוב  UI מעניין ומושך.
  • Ux  שעונה על המטרות ומוודא שהflow  של הגולש באתר אפקטיבי ומניע לפעולה.
  • אתר רספונסיבי- תאימות מלאה לצפייה במחשב, בטבלטים ובטלפונים השונים- בסופו של דבר יכנסו לאתר שלכם מכל הפלטפורמות האלה וחשוב שהתוכן יהיה נגיש בכולם. בנוסף יש חשיבות גם מול מנועי החיפוש(גוגל) -ציון האתר שלכם מושפע מאוד גם מהנגישות  והזמינות של האתר בכל הפלטפורמות.
  • הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות- מלבד לצורך החוקי מדובר פה בפעילות ערכית חשובה. קשה מאוד לתת מענה לכלל בעלי המגבלויות אבל חשוב וקריטי לעשות את המיטב עבורם.
  • זכויות יוצרים לכל התכנים השונים(תמונות, סרטונים, פונטים ועוד) אל תתפתו פשוט להוריד מהמתחרה או מגוגל. אתם עלולים להיות חשופים לתביעות ולכאבי ראש.
  • קישורים בין הדפים השונים באתר שלכם, ושימוש בקישורי עוגן לדילוג בתוך העמוד במקרה ומדובר בעמוד תוכן ארוך. להזכירכם סבלנות הגולש קצרה. בואו נקל עליו.
  • הטמעת קודי אנליטקיס, גוגל קונסול, פיקסל(Analytics, Console, Pixel and more) ועוד שתוכלו לנתח ולהבין כיצד האתר שלכם מתפקד ומהי חוויות המשתמש של הגולשים שלכם. ועם הזמן חשוב לעשות אדפטציות למיטוב חווית המשתמש והנעה לפעולה(Call to action).
  • שרת הממוקם פיזית קרוב ככל הניתן לקהל הלקוחות שלכם. קהל היעד שלכם ממקום בארה״ב-  תשתמשו בסרבר אמריקאי.
  • מערכת גיבויים ועדכונים שתשתמור את האתר שלכם מהיר, נגיש ומאובטח.

שלושת הפלטפורמות העיקריות בבניית אתרים:

  • פלטפורמת wordpress – מערכת מבוססת קוד פתוח (open source) :
  • פלטפורמת wix –  פלטפורמה – שבעיקרה מאפשר ״לכל אחד״ ליצור אתר לבד(diy).
  • פיתוח עצמאי– הקמת וניהול האתר משלבי הבסיס שלו יכול להוות יתרון במצבים מסויימים אבל לרוב מדובר בחסרון גדול מכוון שזה נועל אתכם למפתח האתר.

כמה תוכן צריך להיות בכל עמוד? האם יש צורך להמעיט או להרחיב במילים?

תשובה לשאלה זו תלויה באופי העמוד אבל ככלל אצבע חשוב שבכל עמוד יהיה מספיק תוכן ושהתוכן יהיה איכותי ובעל משמעות אמיתית לגולש. לרוב רצוי שכל עמוד יכלול לפחות 500-700 מילים. ניתן לעבור מספר זה  אם התכנים הם באמת איכותיים ובעלי ערך אמיתי.

מה יותר חשוב, תוכן טקסטואלי איכותי או כמותי עבור מנועי החיפוש?

אם בעבר גוגל התעניינו במילות מפתח בלבד, מה שהוביל אנשי תוכן ואנשי ווב לבצע טריקים זולים(רשמו את כל מילות המפתח מספר פעמים בצבע העמוד כך שהעין האנושית לא נחשפה לטקסט אבל המנועי חיפוש זיהו שיש חזרתיות על מילות המפתח ונתנו ציון איכות חיובי-שגוי לדפים אלה) כיום האלגוריתם של גוגל הרבה יותר חכם והוא בוחן את איכות התוכן ולא מסתפק במילות מפתח בלבד.

בניית אתרים לאחר איפיון מלא

האם אתם יכולים להרים אתר בעצמכם ולחסוך את העלויות?

בקצרה, כן. אבל וזה אבל גדול… לא לכולם יש חוש עיצובי ויכולת לשים את האצבע על העיקר ולהתאים את חווית המשתמש של הגולש(UI, UX). שלא נדבר על העובדה שכשבונים אתר לראשונה יש הרבה מאוד אלמנטים שאפילו לא מודעים להם אשר יפגעו בכם בהמשך.

והכי חשוב, לכם יש את התפקיד הכי חשוב בעסק שלכם וזה לנהל אותו ולדאוג לצמיחה ותחזוקה שלו. בניית אתר, בטח אתר ראשון, יצריך מכם השקעה אדירה של זמן והשקעה. זמן שאפשר להשקיע כאמור בפיתוח העיסקי שלכם. אם בכל זאת אתם מרגישים נכונים ובטוחים לצאת לדרך זו, אנו מאחלים לכם בהצלחה ומקווים שתגדלו, תתפתחו ותכירו יותר טוב את המרחב הויראטואלי. אם יש לכם שאלות או התייעצויות, פנו אלינו ונשמח לתת לכם פוש בכיוון הנכון.

מה זה UI?

UI- user interface  – ממשק המשתמש. כל מה שמתחייס לעיצוב ולנראות: התייחסות לצבעים, לפונטים, לתמונות הנבחרות, לכותרות ועוד. הui אחראי על הנראות ובשילוב נכון של ה ux  ניתן להגיע לתוצאות איכותיות ומיטביות.

מה זה UX?

Ux  – user expirence. בנוסף לחשיבות העיצוב יש צורך לשים דגש על חווית השימוש של המשתמש באתר. לא יעזור לעם אם תעצבו משהו שיראה מרשים מאוד אבל בסופו של דבר הוא לא נגיש, לא ברור ולא מזמין לפעולה. לכן יש חשיבות להבין ולהכיר את קהל היעד שלכם. למה הוא הגיע לאתר, במה הוא מתעניין, מה אתם יכולים להציע לו שאין למתחרים ועוד. כמובן בבניית האתר יש חשיבות מכרעת להתייחס גם לחווית המשתמש וגם לנגישות התוכן למערכות החיפוש(גוגל, בינג ועוד)

מהו sitemap (מפת האתר) ומהי חשיבותו לאתר?

פה אנחנו כבר נכנסים לעניינים קצת יותר טכנים אבל בראש ובראשונה מדובר במפת התמצאות לגולש. הגולש יכול בצורה ויזואלית להבין מה אתם מציעים לו ולהגיע בעזרת מפה זו לתכנים נוסספים שליעיתים עלולים להיות נסתרים או לפחות במרחק של כמה לחיצות.

חשיבות נוספת למפת האתר היא עבור גוגל ומנועי החיפוש. בעזרת המפה הזו מנועי החיפוש מבינים מהם הדפים החשובים לבעל העסק ומהו המבנה ההירככי של העסק שלו. לדוגמה אם מדובר בחברה לייצור רהיטים, מפת האתר תראה למערכת שמדובר ברהיטים לבית – רהיטים לסלון- רהיטים לישיבה- ספות- ספת תלת מושבית. (קראו גם על בריידקראומס).