אתר אינטרנט או פעילות ברשת החברתית?​

אתר אינטרנט או פעילות ברשת החברתית?​

מתלבטים כיצד להתחיל ומה נכון עבורכם?

מנסים לבחור בין אתר אינטרנט לפעילות ברשת החברתית? החלטה זו דורשת התחשבות ביעדים שיווקיים, קהל יעד, והפצת תוכן. אתר אינטרנט מספק בסיס יציב ומקצועי לעסק שלך, עם שליטה מלאה על העיצוב והתוכן. לעומת זאת, רשתות חברתיות מציעות אינטראקציה ישירה עם הקהל והגבלה לפי אלגוריתמים. האם תבחרו באסטרטגיה שמחזקת נוכחות דיגיטלית רחבה או תעדיפו להתמקד בקשר ישיר עם הלקוחות? כל פלטפורמה מציעה יתרונות שונים, והבחירה צריכה להיות מותאמת למטרות העסקיות ולמשאבים הזמינים.

אתר אינטרנט​

אתר הבית יציג בפני הגולשים שלנו את מהות החברה/המוצר/ השירות ובשאיפה יוביל לביצוע פעולה שהגדרנו מראש(רכישה, הצטרפות, קביעת תור או כל פעולה אחרת). בנוסף האתר יהווה ״כרטיס ביקור״ דיגיטלי ומקור סמכותי רישמי לפעילות החברה. בעבר היה מקובל שהאתר יכלול בלוג מסורתי שיעודד את הגולשים להגיב ולשאול שאלות(אנגייג׳דמנט). היום מכורח המציאות פעילות זו עברה לרשתות החברתיות(פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין וכו׳). הבלוג כיום לרוב ישמש את האתר להצגת תכנים(מאמרים) נוספים להעשרת התוכן המונגש לגולש. בנוסף יש חשיבות אדירה למאמרים אלה לקידום מול מנועי החיפוש – קידום אורגני- SEO(מוזמנים לבקר בעמוד המפרט יותר על הקידום האורגני וחשיבותו).

רשתות חברתיות​

רשתות חברתיות מוכוונות יותר לפעילות שוטפת ושמירה על קשר רציף עם העוקבים שלכם: עדכוני העסק, יצירת קשר,  הזמנת העוקבים להשתתף בפעילויות, עדכונים מהשטח, מבצעים, פתח להצעות ייעול, ועוד… הרשתות מעולות ליצירת אנגייג׳דמנט ולתחזק את המותג ואת החשיפה אליו. כל זאת מבלי שהעוקב שלנו צריך להיות אקטיבי(ביקור חוזר באתר).

חסרון משמעותי של הרשת החברתית הוא המבנה שבו מוצג המידע לגולש(סדר כרונולוגי ולא לפי חשיבות ומבנה מסודר). הרשתות החברתיות מכוונות לשיטת ה״וול״ שממשיך לדחוף תכנים למטה. לצורך עדכון הגולש במידה חדש זה מעולה, אבל תכנים חשובים שאנחנו רוצים שימשיכו להיות נגישים נדחפים למטה, יש דרכים לשמור אותם קרוב אבל עדיין זה יוצא מאוד מסורבל(שמירת highlight לדוגמה).ֳ

בשורה התחתונה, מה הכי נכון עבורי?

מאוד תלוי באופי העסק, רצוי תמיד להתקדם בכל הערוצים במקביל (אתר בית, רשתות חברתיות, יוטיוב ועוד) אך אם יש צורך לתעדף ולתקצב את פעילות השיווק האינטרנטי שלכם, לפני תחילת העבודה בחנו לעומק את אופי העסק שלכם ומה יהיה יותר פרודוקטיבי לכל אחד משלבי השיווק כאשר השאיפה היא להופיע בכל הפלטפורמות. אחרי שהחלטתם עם מה אתם מתחילים הכינו תוכנית שיווקית עם יעדים וזמנים. שימו לכם ביומן תזכורות ואל תתנו למציאות היומיומית שלכם לדחוק הצידה תוצרים חשובים אלה. מניסיון העבר, היו לנו לקוחות שהתחילו בפייסבוק בלבד בשלב הראשון, ולאחר שהרגישו שגדלו מספיק החליטו להתקדם לאתר בית רישמי – איכותי עם חיזוק משמעותי של קידום אורגני וקידום ממומן. מצד שני, היו לקוחות שהיה להם מאוד חשוב אתר תדמיתי עוד בשלב הראשון ומשם התפתחו בהמשך לרשתות החברתיות. כאמור, השאיפה היא לרוץ במקביל. ערוץ אחד מחזק את הערוץ השני ואת תדמית המותג.ֳ

מאמרים נוספים

צילום עם רחפן בסרטי תדמית

בונה אתרים בוורדפרס

רשימה ששווה לבדוק מול בונה האתרים שלכם

מאמרים נוספים

אדם מקליד על מחשב נייד ועליו סמלי SEO.
הפרטים התקבלו בהצלחה

נחזור אליכם בהקדם